Strövtåg genom hembygden.

En bit in i September när jag börjar inse att sommaren verkligen är över fyller jag alltid på med nya spellistor. Oftast behöver jag ny musik till träningen, till promenaderna och till de mörka kvällarna inomhus. Favoritlåten hittils (promenad-genre) är Mando Diaos svenska "Strövtåg i hembygden". Den gör mig lite sentimental, Örebro-sentimental tror jag bestämt. Texten som ursprungligen är en dikt av Gustaf Fröding är otroligt fin. 
 
 "Det är tomt, det är bränt, det är härjat och kalt,
där den låg, ligger berghällen bar,
men däröver går minnet med vinden svalt,
och det minnet är allt som är kvar. "
 
 

Kommentarer
Postat av: Papi

Så jätteglad att du skriver igen :) .

Massor av Kramar !!!

2012-09-21 @ 10:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback