Det som saknades?

Turen till Paris innehöll inte bara cafèbesök, sightseeing och dans. Och även om vi mestadels njöt av tiden på franska små gator, sipprandes på cafè au lai så innehöll resan också kurs/vidareutbildning för hela Academic Work Norge.

I fredags hade vi bland annat en halv dags föreläsning kring ämnet "Sociala medier", något som verkligen fångade mig!
Henriette och Erik (förövrigt, ett nyförälskat - fantastiskt inspirerande par!) pratade om hur vi både som privatperson och i arbetslivet kan utnyttja de sociala mediernas framfart på bästa möjliga sätt. Hur vi med hjälp av dessa tusentals sajter kan framhäva oss själva på ett personligt men fortfarande professionelt sätt - vare sig vi är jobbsökande, lyckligt anställda eller bara vill sätta något form av avtryck. 


Så här är jag nu igen, redo att ge bloggen ytterligare ett försök. Jag ska hitta en struktur som fungerar. En balans och massvis av inspiration - sedan är jag tillbaks. Kanske var det här precis vad jag, mitt Twitter-konto och bloggen behövde. 



(Bild: Erik Eskedahl om Sociala medier) 

Kommentarer
Postat av: Erik Eskedal

Takk for hyggelig omtale Emma.
Godt å høre at vi klarte å inspirere. Lykke til med nye kontrakter og personlig branding.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback