Re:clothing

Nu börjar jag bli trött. Riktigt trött. Det tar på kroppen att både tentaplugga och jobba. Jag längtar efter att få komma hem till min gosiga, nybäddade säng (finns det någon skönare än rena lakan?) och efter sovmorgonen som väntar imorgon bitti.

Tänkte göra lite reklam för ett otroligt bra event som inträffar imorgon kväll. Re:clothing kallas eventet och är en typ av förening, startad av några Personalvetare (såklart!) på oru. Under tre veckors tid har man kunnat lämna in kläder man inte längre använder till en insamling. Jag lämnade t.ex. in 12 plagg (varav fyra var Daniels) som jag aldrig använder och ändå skulle kasta. Imorgon kväll på Kåren kommer jag sedan att få hämta ut och välja 12 st plagg som andra har lämnat in. Det är alltså en typ av byteskväll! Hur bra som helst! Istället för att slänga kläderna kan nu någon, som förhoppningsvis gillar mina kläder, få användning för dem!

Endast 25 kr i medlemsavgift betalar man. Förövrigt är eventet gratis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback