Första gången..

Vet ni vad? Jag skämt lite över att säga det men jag har aldrig lagat lax förut. Jag har tyckt att det är lite svårt med fisk så jag har överlåtit den delen åt min bättre hälft (även kallad: mästerkocken Lindh). Men idag, två dagar innan lön (då kylskåoet nästintill ekar) tog jag mod till mig. Oj så bra det blev! Lax med pestobädd gjord, matvete och tomatsallad. Det vart ju jättegott! Mycket stolt.

Jag har även påbörjat den helvettesperiod som börjar nu inför tentan. Som allmänt känt är så har jag problem med att plugga när det är stökigt hemma därför har jag nu infört "speed-städning" innan jag börjar varje pluggpass. Detta innebär 15 minuter då jag får städa så mycket jag bara kan. Men efter en kvart äre Stopp! Då ska det pluggas. Jag har insett att detta är ett måste för annars slutar det med att lägenheten är kliniskt ren men psykologiboken inte ens öppnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback