Before the worst.

Måste ge en liten rekomendation om två skivor som går heta i min Ipod just nu. Som förövrigt är med mig överallt och kommer bli 2009 års stora beroende och måste. Tänk vad lite musik kan göra. Dagens bussresa till marieberg blev helt plötsligt den bästa stunden på dagen, istället för att som jag brukar, ägna stunden åt irritation över kräkandes barn, galna mammor, gnälliga pensionärer och busschaufförer som kör som idioter kunde jag nu njuta av dessa skivor.

Kid Rock. Hade knappt hört talas om snubben innan sommarplågan "All sommer long", men han har verkligen gjort en riktigt skön platta (platta är ett töntigt ord.) med typisk amerikansk rock. Kanske lite väl klyshig ibland men den får mig på himlans bra humör och det är väl de som räknas? Bästa låtarna är : Rock´n roll Jesus och Amen.

The script : Jag älskar sångarens röst och jag älskar soundet som ger en upplevelse av både Soul och funk, men även lite Rock och Rn´b. Störd blandning! Och framför allt är texterna grymma, framförs av en sjukt fin Irlänsk accent. Jag kan tänka mig att det passar både som mysmusik, partymusik, mingelmusik och träningsmusik. SÅÅÅÅ BRA! Bästa låtar: Before the worst och Breakeven.







Kommentarer
Postat av: Anni Honey

Tack så mycket! Javisst jag känner Robin :) Pluggar du också eller? Detsamma! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback