”Du ska inte fråga vad ditt land kan göra för dig, du ska fråga vad du kan göra för ditt land"




Måste tips om den otroligt välgjorda och fina serien kring Kennedy-familjen. Jag har aldrig riktigt satt mig in i tjusningen med denna familj, och inte heller i tragedierna historien gömmer. Därför är denna serie en riktig ögon-öppnare för mig, som visserligen är lagom lätt historie-intresserad, men som aldrig riktigt fallit för dokumentärer - och nu får en chans att lära sig massa. Att de vackra miljöerna, de smaskiga skandalerna och de sorgliga ödena faktiskt är hämtade ur verkligheten och ur en verklig familjs livshistoria gör att timmarna framför tvn känns lite mer rättfärdiga, och "okej".


(Att Jackies kläder är att dö för gör inte serien sämre precis. Kan inte sluta tänka på min vackra lilla farmor. Jag tror hon gick runt i sådär fabulösa klänningar och såg fantastisk ut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback