De snor min energi.


Sa jag det förresten?
Att jag skulle vilja ta bort min facebook. Jag vet att det inte kommer ske, endast med anledning av att det fortfarande är kul att följa med på bilder och livsuppdateringar kring ett fåtal personer. Annars tar det så ofantligt mycket av min energi. Jag försöker att inte bli irriterad men gång på gång gör människor mig arg, besviken och irriterad. Människor som jag självklart tycker om till vardags, face to face - men som inte har samma idè om vad som faktiskt är okej, rätt och förnuftigt att dela på Facebook. Det kan tyckas att jag är lättretad och visst borde jag bara låta det gå, men vissa uppdateringar är bara helt absurda. Men ansvaret ligger helt på mig, yttrandefrihet råder så jag kan ju ta bort dom.


Jag försökte ta bort folk. Jag hann till bokstaven A - där kunde jag ta bort bara 25 stycken! Är det inte helt sjukt? Jag tröttnade efter bara några minuter. Det var inte många som passerade genom mina kriterier.


(Och ja, om ni undrar. Kärleksförklaringar till pojkvänner, detaljer om toalettbesök, "det-här-har-jag-ätit", tycka synd om sig själv, skriva kryptiskt för att folk ska fråga och groteska uppdateringar om barnens magsjuka är inget som uppskattas av en facebookvän som jag).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback