Från oseriöst till seriöst.

Jag skrev ett inlägg igår med en aning ironisk underton som innehöll tips inför jobbintervjuer, eller ja - snarare kanske vad man inte ska göra på en jobbintervju. Min kära sambo påpekade snabbt att någon som läser faktiskt kanske är någon av de jag hämtar exempel ifrån, vilket gjorde det hela ganska oprofesionellt av mig.Så jag tog bort det. Det sista jag vill är ju att håna någon (även om exemplena aldrig var hämtade rakt av från existerande intervjuer jag hållt)
 
Dock hann någon läsa och önska att jag skulle publicera ett seriöst inlägg med seriösa intervju-tips istället. Det har jag därför tänkt att göra!  Inte nu, men kanske senare ikväll. Jag tror jag måste rannsaka lite först vad jag egentligen tycker och hur jag resonerar när jag håller intervjuer. Jag vill inte heller skriva för uppenbara basic-saker, för det tror jag inte ni behöver. 
 
Vem vet, detta kanske blir en "söka-jobb-blogg"...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback