Home is wherever Im with you: del 1.

Denna blogg har upplevt den 1a Januari fem gånger och jag har snart bloggat i hela sex år, det är lite galet! I år ska jag försöka att inte skriva en överdrivet lång uppsats om det gångna året. Här nedan har ni summeringen av det första halvåret av 2011. Resterande månader kommer imorgon.


Januari.
Firade in det nya året på söder i Stockholm, åkte även till Oslo med Sebastien utan att veta att det Norge skulle bli vårt gemensamma hem inom ett halvår. Stockholm bjöd även på Idrottsgala OCH på festligheter med Pappa och Sofie vid ytterligare besök. Spenderade många timmar med att oroa sig över Evas försvinnande och minns Januari som en väldigt mörk och sorglig månad. 



Februari. 
Spenderade mysweekend på Sebastiens landställe, besökte Vingåker för fantastisk reunion och tog med mig Elin till storstaden där LIF-Hammarby väntade, men också en efterlängtad dejt med fröken Ekman. Hann även med två extravaganta RITZ-besök + 25årsfirande hos "Kavaj-Elin". Audition till Körslaget den 18e blir starten på en väldigt spännande upplevelse. 



Mars.

Körslaget-resan tar fart på allvar och jag får lära känna 18 fantastiska människor. På en månad hinner vi repa hundratals timmar, uppträda i premiären och sedan åka ut i andra programmet. Det var en intensiv men jättespännande tid. Vi firade påsk i Stockholm, umgicks med Christian i vårsolen och hann även med Fröken Udén. En en tung säsong åker LIF ur elitserien och vi inser att de närmsta veckorna kommer bli väldigt avgörande för det kommande året.





April
Vi inleder en väldigt spännande månad med välförtjänt semester i Marocko. Vi kärade ner oss i marockanskt tee och unnade oss god mat och god sömn i sju dagar. Förutom en glömd systemkamera på ett flyg så var resan fantastiskt välbehövlig. När vi kom hem drog äventyret igång på allvar och efter bara tre dagars telefondialog med DHK besökte vi Drammen för första gången, Seb skrev kontrakt och vi hann även komma tillbaks en gång till för att få vår underbara lägenhet. April bjöd även på flera Ritz-besök, fest hos Tarik och på Valborgsfirande hos fröken Bergfalk.



Maj.


Jag fyllde 23 och firades fint av både familj och vänner. Den sjunde bjöds det på in/ut/födelsedagsfest på Oskarstorget hos mig och jag minns fortfarande hur glad jag blev över alla som kom. Jag åkte till Oslo två gånger för att gå på arbetsintervjuer och 23e Maj stod det klart att Academic Work skulle bli min arbetsgivare i Norge. Sista veckorna i Örebro ägnade vi oss åt kvalitetstid med vänner, packning och ett flertal Indigo-besök. Min lilla mamma opererades och det gick glädjande väldigt väldigt bra. Dagen innan flytten tog min fina Retorik-klass examen och jag fällde väldigt många tårar vid ett överdrivet dramatiskt "hejdå" till Elin på Universitet den dagen.





Juni
Vi flyttade den första. Efter fem timmars bilfärd med hjälp av fyra fantastiska män så var vi på plats i lägenheten som har varit vårt hem det senaste halvåret. Vi spenderade Juni med att upptäcka Drammen, att sola - bada och "fira" midsommar på det osvenskaste sättet vi gjort tidigare. Jag jobbade ihop mig med mitt fina aviation-team och Sebastien tränade sina första träningar med sitt nuvarande lag. Vi blev bortskämda med finbesök av Sofie, av mamma + lillebror, av Pappa och av Sebastiens familj.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback