Ett vältränat kontor?

Vet inte riktigt vad jag gett mig in på, men jag och Anne-Line tog initiativet för en tränings-tävling på jobbet. Denna startade idag och sträcker sig till sista Maj. Jag, Inger-Lill, Anne-Line och Inger-Elisabeth tävlar mot varandra och jag har hittat på ett mycket finurligt men hardcore regelsystem. Grundtanken är att man måste träna tre gånger i veckan (all form av träning är okej) för att få "en stjärna". Efter tredje passet kan du sedan plocka "småstjärnor" (3 småstjärnor=en stor).

Varje tävlandes träningsschema/rapport sitter på skrivbordet på kontoret och i slutet av varje månad koras en vinnare (ja, ni fattar - flest stjärnor) som får ta med sig en vinflaska hem. Den stora vinnaren koras sedan sista Maj, då vi räknar ihop alla månaders resultat. Här får vinnaren förutom ära en helkväll (förhoppningsvis också en vältränad kropp?).

Så, jag börjar imorgon - spinning 60 minuter och på torsdag väntar ny spännande klass, Les mills hyllade  SH´Bam.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback