ambitions.

Justja!
Fick frågan vad som är mina bästa träningsknep. Det ska jag gladerligen svara MEN först ska jag poängtera att detta är långt ifrån en träningsblogg och jag är långt ifrån en träningsguru. Jag är väl, som man säger - en glad amatör, men försöker att få till det här med träning regelbundet samtidigt som jag försöker lära mig tycka om att träna.


Så med det avklarat.

1. Det har sagts förr. Men hitta något du gillar. För mig är det spinning, danspass och gym som triggar mig. Om man lägger upp sitt schema med favoriterna som grund kan man sedan ägna några minuter per gång åt det man borde men kanske upplever som trist (exempelvis löpning för min del. Jag löper alltid efter danspassen).

2. Musiken är allt för mig. När jag ska gymma behöver jag bra musik och playlists i öronen. Dessutom hjälper musiken mig att ta fokus från smärtan eller flåset, och likaså brukar jag räkna låtar istället för minuter. Jag slänger en tröja över minuträknaren och håller räkningen med hjälp av mina favoritlåtar istället.

3. Planera smart och känn till dina brister. Jag klarar väldigt sällan av att gå hem efter jobbet och SEDAN träna - nej jag måste gå iväg direkt. Likaså kan jag träna INNAN jag ska iväg någonstans. För mig handlar det om att planera in passen rätt så att jag underlättar för mig själv och undviker latheten. Att träna med en kompis är ju också överlägset bäst då jag har någon som faktiskt väntar på mig där utanför hallen.




(Hämtat från: Nike.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback