The newsroom / Suits

 
Jag tänkte tipsa om "The Newsroom". Väldigt bra och välgjord serie om en nyhetsbyrå i New York. Serien tar upp verkliga händelser i USA`s historia och lyfter fram dom utifrån ett media-perspektiv. Jag har saknat en serie av den här genren. Jag kan inte komma på någon tidigare som liknar den.  Det kanske låter totalt ointelligent men jag har saknat en serie som kan lära mig något (no offense: One tree hill).

I övrigt har jag fallit in i Sebastiens kärlek till "Suits". Jag har visserligen halkat in utan att ha sett första säsongen men det tog ett avsnitt så var jag fast. Manuset är fantastiskt roligt, förhandlings-temat otroligt spännande - men i övrigt måste jag ju erkänna att kläderna är en anledning nog att titta.
 
(Det passar mig perfekt eftersom både Köpenhamn, Stockholm och Paris väntar i höst.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback