Je te promet.

På tvn visas reprisen av "Så mycket bättre". Varenda låt, varenda textrad och beat påminner om förra hösten. Ett blåsigt men också känslomässigt stormigt Oktober. Ett November som blev förändringarnas månad. Det är helt oförståeligt hur ett år kan ha gått så fort. Jag minns varenda månad - en ny känsla för varje litet steg framåt jag tog. "Je te promet" med franska Zaho säger det bäst av alla. "Tout ce que je te promets, c'est un nouveau départ"
("allt jag kan lova dig är en nystart"). 

Imorgon är det 13e Oktober - första dagen på praktiken i Lindesberg, i Lifs arena, dagen före jag tog mitt efterlängtade körkort. Tre dagar efter hemkomsten från Dubai och startskottet för en minst sagt omtumlande period. Jag minns tända ljus hos mamma, övernattningar hos Sofie och middagar på väster när höstkvällarna blev till snötäckta vinternätter. Jag minns värme, glädje, upptäckter och galenskap - allt i kombination med en obotlig rädsla. En rädsla någon visst tycktes hitta bot på...

Man lär sig något av allt. Jag lärde mig att det inte går att planera allt. Tiden har sin gång, känslorna likaså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback