det bultar för Danmark.

Vi ligger däckade i soffan framför ny dansk kriminalserie. Mitt dansk-passionerade hjärta bultar lite extra starkt för dessa stunder och för våra vackert kontinentala grannar. Efter att ha valt den andra sidan som hemland kanske man riskerar att få lite onda blickar nu, men jag har alltid fascinerats av Danmark, språket, mentaliteten och det vackra landskapet. Vem älskar föresten inte dansk design?

I alla fall så verkar serien riktigt bra. Vi kände att vi hade fastnat lite i serie-träsket där vi bara plöjer en och samma serie tills alla säsonger är avklarade. Det har mängder av fördelar och Greys är svårslaget men det har en viss charm att se kriminalare på tv också. Lite oldschool sådär, med reklampauser att kunna fylla på teet i och med möjligthet att diskutera det man just sett.

Kommentarer
Postat av: Noel

Du var med i lejonkungen 2 som rösten Kiara va?

Jättefin blogg btw! Svara gärna på min fråga!

2011-10-10 @ 22:54:04
Postat av: Noel

jättefin blogg!

Du var med i lejonkungen 2 väl, som rösten till ''Kiara (svenskarösten? svara gärna tack!

2011-10-10 @ 22:55:23
Postat av: Anja

Ja lugnt att Danmark har massor av bra film och tv-serier. De är mycket bättre på det där än i Sverige, varför vet jag inte.

Postat av: Noel

Hej Noel.

Jo, det stæmmer. Det var vældigt længesen :)

Tack før komplimangen!

2011-10-11 @ 08:11:14
URL: http://popsickness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback