som så många gånger förr.

Man blir lite vilsen ibland. Snubblar omkring i Spotifys "hitlistor" eller för den delen likväl "Whats new". Kanske är det av lathet, eller kanske är det för att clublåtarna och allt untzz-untzz är ungefär vad min hjärna klarar av efter en hård arbetsdag. Det finns väl många bortförklaringar till att jag inte engagerar mig lika mycket i musik längre. I riktig musik.


Jag hade glömt vilken njutning och lyx det kan vara att lyssna, att ta sig tid att lyssna till riktigt bra musik. Med kvalitè och känsla. Med själ, gjord på musikalitet och passion. Låtarna nedan i denna lista ligger mig varmt om hjärtat. De kanske inte skulle spelas sönder och samman på en klubb nära dig, men de fyller mig med känslor och levererar tusen gånger mer än några allsångssplågor någonsin kan göra (även om norsk hiphop står högt på min lista just nu). Det är en salig blandning, lyssna gärna. Jag tror det finns något för alla.

Då och då kommer jag falla tillbaks till träsket, och säkerligen kommer jag dansa mig trött till de hundratals nätter framöver, men jag kommer alltid tillbaks - musiken är min terapi och min vän.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback