Hardcore, kompetent och värdefull.

De kommer alltid finnas där. De som skulle kunna gå över lik för att dra dig ner, få dig ledsen eller förtivlad. De som blir arga när du är glad, och blir glada när du är arg. Idag har jag varit deras värsta mardröm. Jag har fortsatt att le, smilat bredare än jag visste var möjligt. Jag har viskat tyst till mig själv att de aldrig ska nå mig. De finns i två kategorier, och jag vet inte vilka som är värst. De som lika gärna kan skriva i pannan att de är avundsjuka/bittra/missunnar dig lycka för att det är så uppenbart, eller de som låtsas vara glada men som ändå vandrar omkring med en stor fet falsk-stämpel i ansiktet?

Jag har ett kick-ass-jobb som på får mig att växa. Som lär mig att hantera jobbiga situationer. Ett jobb där jag måste konfrontera rädslor varje dag. Ett jobb som en 40åring skulle vara lycklig för, men som en 23åring uppenbarligen klarar av galant. När det blir tufft mummlar jag tyst att jag är hardcore. Hardcore, kompetent och värdefull. Det fungerar varje gång. Med det i huvudet kan de aldrig nå mig.




Kommentarer
Postat av: karolina kolthoff

Du är verkligen en inspiration Emma, det är mysigt att följa din blogg. Jag blir glad av människor som du, som inte låter andras dumhet stoppa dig. Man kan allt man vill, bara man vill det man kan. Hejja dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback