All this thime.

Tittar på Norgs motsvarighet till "De kallar oss artister" (Reisen till popstjernen). I dagens avsnitt får vi följa Maria Mena, en norsk sångerska som imponerar så starkt på mig. Hennes musik är verkligen speciell för mig. Jag ville lyssna på norsk musik i somras när vi precis kommit hit och hennes låtar var det första som föll mig i smaken. Jag minns alla tågresor till jobbet, när jag var assistent, och allt kändes så overkligt, så nytt och spännande.

När jag hör låten här nedan idag blir jag gråtfärdig av en anledning jag inte kan sätta ord på. Jag blir upprymd och vill skriva ett inlägg om "åh, tänk alla resor vi människor gör" men jag vet att det blir fånigt. Låten påminner mig om hur hemma det här känns, jag behöver kanske overdo eller överdriva. Låten påminner mig om att Drammen är hemma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback