"Om sanningen ska fram"

Redan väldigt omtalad och troligtvis sommarens sommarplåga (även i Norge?) men jag måste säga att jag gillar den. Troligtvis kommer jag att ha tröttnat om bara några veckor men texten är rätt rolig och jag gillar ju finurliga sådana.
Jag tänker lite tillbaks på "Kalla mig cp" från sommaren 2006 av Vapnet. Kommer ni ihåg den? Hursom, nedan är texten på denna. 


"Om jag lyssnar när du pratar
inte talar om mig själv
om jag säger du är vacker
men att det spelar ingen roll
för skönhet finns inom oss 
om jag ljuger om sånt där
om jag säger det går bra nu
men inte talar om mitt jobb

om jag ger dig mina tårar
men är stark när du är svag
spelar sweet home alabama
på en lägereldsgitarr
om jag är säker på mig själv 
men aldrig är för självgod
om jag är en alfaman i sängen
men aldrig bråkar

vill du ligga med mig då
om sanningen ska fram

om jag inte är så svartsjuk
inte håller dig så hårt
om jag inte är så macho
men försvarar dig ändå
om jag ljuger om min barndom
säger att den varit svår
väcker molnen i ditt hjärta
leker mamma pappa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback