Old fashion..

Dagens fundering:

Är det bara jag som tycker att telefonsvarar-funktionen är otroligt underskattad och tyvärr lite för bortglömd? Som idag till exempel, jag försökte få tag i Sofie eftersom vi inte pratat på hela dagen när jag jobbat. Hon svara inte och därför pratade jag in ett meddelande på telefonsvararen. Jag berättade lite om min dag, sa att jag saknade henne och pratade om veckan som kommer. Jag gjorde det kanske delvis för att jag tyckte de var ensamt och hellre pratade med mobilsvaret än gick själv, men främst för att jag tycker det är mysigt att lyssna av mobilsvar när någon tagit sig tid att göra det på min telefon.


Tyvärr händer det inte så ofta. Mina vänner tycker det är dyrt att ringa till telefonsvararen och onödigt opraktiskt jämfört med sms. Dyrt kan jag köpa men det är väl ändå mysigare att lyssna på någon man tycker om än att alltid, ständigt sms-konversera? Fröken Lexon nämner inte ens standardmeningen "prata in ett meddelande efter pipet" utan säger bara att man ska smsa eller ringa igen. Då har det hela ju förlorat sin funktion!

Kommentarer
Postat av: sofie

haha ditt meddelande var jätteroligt att lyssna av :)

2011-05-10 @ 13:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback