kaffet.

Vad knäppt det är med vilka ämnen och diskussioner som får igång en och gör en "upprörd". Jag är en trogen läsare av Linneas blogg - en tjej som befinner sig i London och jobbar som aupair. I dagens inlägg ifrågasätter hon hypen kring Starbucks och argumenterar för att det finns massa ställen hon hellre går till. Hon poängterar dock att hon inte dricker kaffe och att hon förstår att det kan vara därför hon inte förstår storheten.

Jag skrev nästintill en halv B-uppsats som kommentar på detta inlägg! Jag visste inte att det engagerade mig så men tydligen känner jag väldigt starkt för Starbucks-kedjan. För så är det verkligen enligt mig, att Starbucks har det absolut bästa kaffeutbudet, samtidigt som dom är experter på att att marknadsföra sig och bygga sitt varumärke. För visst är det så, att letar man efter mysiga miljöer och goda sallader finns det många ställen man kan gå till men kommer det till kaffe - ja, då kommer jag alltid välja Starbucks först.



 - Barcelona 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback