Blödig.

Jag kan hålla med om att jag många gånger är alldeles för bölig och blödig när det kommer till att gråta framför tvn, men ikväll var det verkligen befogat. Jag tittade just på "arga snickaren" på femman där man hjälpte ett äldre par i sextioårsåldern att renovera sitt hus, ett torp ute på landet. Dom hade försökt renovera klart i tio års tid men sista åren räckte inte ekonomin till. Eftersom det de sista åren inte funnits någon toalett i torpet så hade tanten fått flytta ut och bo inne i stan istället medan gubben bodde kvar. Han mådde jättedåligt psykiskt över att han aldrig blev klar och att han inte kunde fixa det sista så att frugan kunde flytta tillbaks.


Det gick verkligen inte att hålla tillbaks tårarna när man såg hur lyckliga dom var över sitt "nya" hus, och jag dog lite inombords när tanten fattade gubbens händer och frågade honom "Får jag flytta in med dig igen?" och sedan kysstes dom - helt nykära! Det var kärlek det! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback