"Välkommen hit, vem du än är - var du än är"

Det är så otroligt töntigt, jag vet. Men man blir lite lätt sverige-patriotisk av att se på Allsången på webtv. Vi har haft kvalitetstid på balkongen och tittat på gårdagens program. Jag har alltid älskat allsången och blir alltid lite lätt, sådär nördigt rörd i intro-låten. Börjar alltid älta att man borde bo i Stockholm och att "ja, Sverige är ju så himla vackert ändå". Det blir ännu värre när man är här kan jag lova - även om det är Norge, grannland med näst intill obefintliga skillnader så längtar man hem till Sverige. 


Jag är väl inte ensam direkt om att diskutera detta, inget unikt bloggämne direkt - men jag måste säga att Måns skötte sig fantastiskt. Jag varken gillade eller ogillade Anders Lundin, älskade dock Lasse Berghagen precis som alla andra. Hur som helst så var första programmet fantastiskt. September tillsammans med Lunds studentkör, Måns allsång av "Flickan och kråkan" och duetten med Danny i Kents fantastiska "Sverige".



Kommentarer
Postat av: Irma

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback