Tanten och farbrorn.

På tal om tv-serier och program som vi tittat mycket på sista tiden så har kvalitetsprogrammet "Fyra Bröllop" gått varmt på tv4play. Jag inser ju även jag att det kanske inte är det mest inlektuellt krävande programmet som fyran haft och programidén känns kanske inte så genomarbetad (snarare lite "sista minuten-gjort") men jag tycker det är mysigt och jag har fått Seb att titta med mig nästan alla avsnitt.

Förra veckan var nog det sötaste bröllopet av de alla. Ett äldre par, en tant & en liten farbror i sjuttioårs-åldern skulle gifta sig efter att ha varit vänner i trettio år. De bodde inte ihop och ingen ville flytta in till den andre därför byggde de nytt hus. På betonggrunden till huset, mitt ute i värlänska skogen,med flaggstången symboliskt rest för första gången, med utsikt mot en sjö gifte de sig inför sina närmsta vänner. Ingen flådig brudklänning, inget ryshpysh, ingen flashig fest på en herrgård utan endast lite buffé i en hembyggsgård. Det var så mycket kärlek! Det var så himla äkta! Det berörde mig riktigt mycket att se dessa två äldre gifta sig så symboliskt och enkelt, och utan allt detta "runt-omkring-tjafs".

Visst drömmer jag inte om ett så enkelt bröllop och visst önskar jag en stor fest för alla våra käraste vänner men det var så fantastiskt att se alla de små symboliska gesterna som lyfta fram kärleken så mycket tydligare än vid många andra påkostade bröllopshistorier. Nedan ser ni en väldigt otydlig bild med den gifta tanten längst fram, i hennes väldigt "obrudiga" bröllopsklänning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback