"Är det här platsen, jag kan finna ro? Lägga ner mitt huvud och våga känna tro"

I väntan på att kunna införskaffa nya balkongmöbler så använder vi oss av dessa. Visst ser det mysigt ut? Frukost på balkongen är riktigt lyxigt. Förövrigt känns det helt galet med den här ledigheten. Jag har sista 6 veckorna gått upp innan åtta varje dag, bortsett från någon dag i veckan. Det är rätt ovanligt för att vara student. Hela våren har jag slitit med att jobba paralellt med skolan och i slutet blev det lite mycket när jag skulle planera en flytt samtidigt. Nu får jag dock nästan mer ledighet än vad jag klarar av.

Vi vaknar på mornarna, äter frukost i lugn och ro, packar upp några kartonger och promenerar lite. Sedan uträttar vi lite ärenden innan lunch och på eftermiddagen tränar Seb. Jag har precis legat på en filt och läst i en park, ikväll väntar mysmiddag och Big Brother (tackar gud för tv11-play!). Jag tror att ledigheten är det absolut bästa sättet att inviga vårt liv i Drammen på. Men det ska samtidigt bli fint att börja jobba nästa vecka - jag är lite rastlös för det här. Finns det inga mellanting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback