"det har jag saknat..."

På fredag kommer vi hem. Det känns verkligen helt fantastiskt. Över fem veckor har vi varit här i Norge då. Det är länge. Men på många sätt är jag ändå väldigt glad att vi stannade så länge nu i början, även fast vi såklart saknat många. Jag är glad för att det under dessa fem veckor verkligen blivit ett riktigt hem för oss. Inte "hemma" som Örebro, men ändå ett ställe som känns fantastiskt att komma hem från jobbet till, att längta till, att kramas i, att drömmas i och att trivas i.

Det jag har saknat mest förutom min familj och vänner är den där möjligheten att vara spontan-social som finns på ett ställe du bott i länge och där du har dina närmsta. Jag saknar att smsa Sofie på kvällen och fråga om vi ska äta Javafrukost, att åka hämta Gustav på dagis bara för jag har en ledig eftermiddag, åka ut till butiken och dricka kaffe hos pappa för jag fick sluta tidigare eller hänga hos mamma och lillebror bara för jag saknat dom så. Att kunna bestämma sig snabbt, att agera på känslan och bara vara social utan större planer. Det har jag saknat.

I helgen ska vi vara sociala big-time. Grill med familjen, java-frukost Sofie (?), lunch på stan, fest hos Ola & Malin på lördag kväll, middag hos mamma. Osv. Osv. Osv. Det kommer bli en fantastisk helg.



Det är okej med dåliga bilder när det är på dom man älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback