Ny riktning.

En av de främsta sakerna jag bär med mig hem från Stockholms-vistelsen är känslan av att veta exakt vad jag ska syssla med i framtiden. Jag har vetat länge men det är så skönt att bli påmind, och att återigen få ha den där aha-upplevelsen som får mig att sväva på moln i flera veckor framöver. Vi avslutade dagen idag med en föreläsning av en fantastisk man vid namn Kjelle Enhagen. Han talade om mental träning och om vikten av att förstå hur våra tankar påverkar oss. Detta är, som kanske några av er redan vet, exakt vad jag vill jobba med. Jag skulle kunna döda för att få jobba med mental träning, förändringsarbete i organisationer och coacha människor så att de kan ta makten över sina tankar och på så sätt bygga sin egen lycka (istället för att låta något så simpelt som tankar påverka deras liv).


Jag lovade mig själv en sak idag.
Jag måste börja utmana mig själv mer.


Jag bestämde därför för att jag här på bloggen ska börja publicera "dagens tips", något kortfattat och lättförståeligt som ska syfta till att övertyga om hur viktigt det är att ständigt arbeta med mental träning och att använda det som verktyg för att nå en önskvärd situation. Jag kommer säkert även snudda eller beröra vid självkänsla eftersom jag tycker de två ämnen hör ihop. Jag upptäckte i bilen på väg hem hur jag tvekade kring detta. Jag tänkte något i stil med att "det är väl ingen som vill läsa om mina idéer och tips". Men det är ju precis vad det handlar om! Att våga, att bestämma sig för att inte låta de negativa tankarna dra din inspiration i botten och att framför allt genomföra det som gör dig lycklig, vad andra än säger. Jag kanske hade rätt, kanske är det ointressant för er - men mig kommer det säkerligen att utveckla och stimulera - vilket är en jättebra anledning bara det.



Så ja, från och med ikväll kanske den här bloggen går från att vara en "om allt&ingenting-blogg" till en "mental-tränings-blogg". Det blir en utmaning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback