Änglavakt.

Igår kväll såg jag "Änglavakt" med Michael Nykvist och Izabella Scorupco. Jag har alltid gillat svenska filmer men dom senaste åren tycker jag inte riktigt att det producerats några riktigt bra. Den här däremot var otroligt tänkvärd. Den handlar om hur vi människor alltid väljer den enklaste utvägen och slutar hoppas för att undvika att bli sårade. Jag tror absolut att vi människor besitter en enorm mental tankekraft som påverkar vårt liv i den riktning vi väljer att se på saker och ting. Mental träning är verkligen något jag vill lära mig mer om. Hursom helst, se den!

(Att Scorupco kan vara den vackraste fyrtioett-åringen som någonsin skadats gör ju inte filmen sämre direkt. Tänk om man kunde få se ut så när man passerat fyrtiosträcket.)


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket bra filmtips!



Nu är det ju så att jag ÄLSKAR svenska filmer, men bor ihop med en kille som HATAR DEM! Vi ska på bio ikväll o vet inte vilken film vi ska se.



Nu är det ju även så att Stefan älskar Izabella! Eller tjaa, han tycker hon är den vackraste kvinnan i hela världen, o inte bara den vackraste 41- åringen. Tänk, nu kanske jag äntligen kan locka med honom på en svensk film. Jag menar, han behöver ju bara luta sig tillbaka o drömma sig bort om det är så, så kan jag kocentrera mig på handlingen :)



Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback