Vett och etikett?

Alltså, jag vet att det här kan klassas som dubbelmoral men jag ger mig på ett försök att förklara. Bära eller brista.


Jag tänker på det här med Facebook-vett. Jag kan inte rå för det, jag blir så otroligt irriterad på människor som ger sig fan på att outa exakt hela sitt liv och som ser det som en sport att uppdatera var och varannan minut. Ibland så ofta att ingen annan hinner uppdatera mellan deras "Nu ska jag laga blodpudding" och "Åh vad gott det blev". Jag vet en hel del människor som kan konsten att hantera statusuppdateringarna och gör det riktigt snyggt. Lägger in en uppdatering någon gång ibland och då utan att skriva något fullständigt irelevant för restan av världen. I denna kategori tycker jag att jag själv hamnar i. Men alltför många, har verkligen noll känsla och noll insikt i hur ofta man faktiskt får och ska uppdatera.

En kategori människor som kan konsten att överdriva uppdaterandet det är småbarnsföräldrarna. Dom uppdaterar inte bara för ofta utan går även över "vad-som-är-lämpligt-gränsen" alldeles för ofta. För på allvar, jag är inte ett dugg intresserad av att Elsa har ont i magen, att Nisse provat en ny blöjsort eller att Gullehjärtat ditt ska börja på dagis imorgon. Jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre. Visst är det så att jag inte behöver läsa. Jag kan ju till och med ta bort dessa människor. Det är nog något jag måste fundera över, helt klart.


(En annan kategori Facebook-människor är kärleksparen som måste skriva offentliga kärleksförklaringar till varandra i loggarna, men det får bli ett eget inlägg någon gång)



Kommentarer
Postat av: Ania

JAG VILL GILLA DITT INLÄGG:D:D:D:D:D

2011-02-02 @ 18:37:33
Postat av: Malin

Ååå jag kan inte göra annat än att hålla med dig!!! Just det där med alla småbarnsföräldrar. De uppdaterat ju om precis allting! Undra om vi kommer bli likadana när vi får barn....

Jag förstår att mammorna tycker deras barn är de bästa och finaste i hela världen, men de måste ju förstå att så tycker ju alla om sina barn.



O alla sliskiga kärlekspar du pratade om.

Jag vet ju par som skriver till varandra på facebook som till och med bor ihop! oki, fine jag har kommenterat Stefans inlägg några gånger, men jag menar mer det här privata som jag inte vill läsa. Typ "saknar dig gumman, ååå du är det vackraste jag vet" osv



Oj nu skrev jag nästan ett inlägg jag själv haha!



kul med lite "vågade" åsikter- bra emma!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback