Kvällspasset.

Jobbar några timmar kväll innan jag ska hem iväg för att skriva klart det sista på hemtentan. Är glad att jag får sällskap, även om det inte blir så väldigt socialt att hänga med mig. Bara vetskapen att inte vara ensam gör mycket när man helst vill skrika, slåss, gråta och bränna upp varenda bokstav som har med Risksamhället/Ulrich Beck eller reflexivitet att göra. Snälla, låt mig överleva denna tenta.


Det är lugnt på jobbet ikväll. Jag har bokat in lite kvällsintervjuer för att kunna plugga dagtid nästa vecka. Jag har verkligen världens bästa jobb. Tänk att få erbjuda andra människor jobb. Få erbjuda en trygghet, inkomst och en arbetsplats att gå till varje dag. Kan man ha roligare än så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback