Burlesque.

Det här med kvalitetsfilm är ju inte riktigt min grej. Såg filmen Burlesque igår med Christina Aguilera och Cher i huvudrollerna. En musikalfilm med ett rätt kasst manus och absolut inget storslaget skådespeleri, men likväl - jag ler filmen igenom och den gör mig så glad. Även om dessa filmer aldrig kommer få någon Oscar så har dom en förmåga att få mig att känna som om hela världen ligger öppen för mig. Riktiga må-bra-filmer och jag skulle hellre se denna kategori sju dagar i veckan än att tvingas grotta ned mig i djupa Tarantino-verk om så mer än en gång i veckan.


Jag tycker verkligen om musiken i den här filmen och att Aguilera kan sjunga är ju inget vi behöver hymla om. Galna kvinna vilken röst hon har! Det var en riktigt mysig känsla att veta vad som händer våren 2011 när jag såg filmen. Äntligen slapp jag ligga bitter över att jag aldrig vågar, aldrig tar tag i saken och aldrig gör något roligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback