Un petit pas.

Och så har planerna för 2012 tagit vid. Jag har hittat en kvällskurs i franska jag vill gå. Mina högstadie-kunskaper är väldigt utsuddade men jag hoppas självklart att dom finns där någonstans, att det blir lättare att hitta tillbaks. (I dagsläget kan jag säga "Je m´apelle Emma, je suis treize ans. Je prends une pizza" - ni förstår, 13 år och pizza. Inte så nödvändigt.)


Det vore fint att förstå familjen Ehnevid när dom samtalar med varandra och slippa tvinga dom att prata svenska med mig. Sen ska jag ju inte sticka under stolen med att det vore fint med två-språkiga barn någon gång... Men jag kanske skall börja med att anmäla mig, en kvällskurs är trots allt bara en kvällskurs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback