Skulle det finnas någon bättre anledning än för kärlekens skull?

I brevet jag och Elin skrev inför 2011 skrev jag att jag önskade att det skulle bli "mitt ego-år". Det kan säkert låta lite larvigt, eller i alla fall väldigt "tjej-tidnings-inspirerat" men det är egentligen ganska enkelt, jag skulle göra val för min egen skull. Fatta beslut som gynnade mig. Jag hade länge följt alla måsten och aldrig gått utanför ramarna för vad som förväntades.

När 2011 snart är slut kan jag verkligen konstatera att jag lyckades. Det största jag gjort är att flytta till Norge. Trots att jag tidigare varit fast besluten att läsa mina 4,5 år på Universitetet i sträck så valde jag att ta uppehåll. Jag valde att våga, chansa och prova något nytt. Möjligheten som tjänsten jag har idag kan vara det bästa som hänt mig. Jag ska slutföra mina båda examen men jag är säker på att denna erfarenhet kommer hjälpa mig massor i framtiden. Jag har gjort val som jag vet att jag kommer vara lycklig över i framtiden. 

Några av er kanske skulle säga, men vadå - du flyttade ju för kärleken (många av er sa det rakt ut då det skedde)? Det är lite ironiskt, när det lyfts som något negativt. Jag menar vilken anledning skulle vara bättre än kärleken? Skulle jag någonsin kunna ångra att jag provade för min och Sebs skull? Vissa kanske skulle säga att "för min egen skull" är bättre än "för kärlekens skull", om isåfall så har jag ju lyckats med det med. Jag behövde lämna stan, våga följa min instinkt och framför allt våga strunta i vad andra tyckte jag borde. En rätt bra kombination, om jag får säga det själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback