Norska mästerskapen i Wooking.

Förövrigt skratta jag så jag grät igår.
Kanske alldeles för internt, men kul var det.


Kvällens roligaste var när Katrine under ett helt tal (och i en timma efter talet) trodde att våra Account Managers haft Norskt mästerskap i "Wook" istället för "Book". Tävlingen gick ut på att boka så många möten som möjligt på två timmar och Norge vann över Tyskland, detta höll två av våra KA tal om. Men Katrine blev rätt förvirrad.

En timma efter talet frågan hon mig:
(ja, egentligen på norska. Men väljer att inte bli utskrattad)

- Du Emma, förstod du vad talat handlade om?
- Haha, ja. Vadå? Om tävlingen menar du?
- Ja, jag förstod inte - varför tävlade dom i "Wooking?" Var vi bättre än Tyskland på det?
- Hahahahahahaha! Nej, Katrine. I booking, i att boka möten. Inte att wooka grönsaker.
- Åh, sån`ja! Jag förstod inte varför ingen annan skrattade, så jag klappade händerna jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback