En ny variant.

På tal om ingenting,


Igår fick jag hålla intervju utomhus. Det var lite annorlunda. Mitt i vårt samtal började brandvarnaren att tjuta. Vi satt långt ifrån mitt kontor och därför fick jag ta med mig min kaffe, materialet och min kandidat ut - utan ytterkläder för att fortsätta intervjun på en samlingsplats, en iskall parkering bland massa andra frusna kontorsmänniskor. Min kandidat höll sig lugn och skötter sig jättebra, men det blev verkligen en ny upplevelse för oss båda.

Vi skrattade och sa att det kunde ju faktiskt vart en strategi från min sida för att kolla hennes reaktioner, och förmåga att tackla oväntade situationer. Kanske man skulle prova i framtiden. Chocka dom med något väldigt oväntat. Tips tas emot!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback