Recept på lycka.

Jag läser Blondinbellas blogg. Inte dagligen men då och då. Jag erkänner att jag i början var skeptisk. Kanske framför allt för att jag inte tyckte hon var särskitl persuasiv och övertalande i debatter och diskussioner hon hamnade i. I efterhand är det ju inget konstigt med det. Tjejen var sexton! Nu däremot tycker jag hon är otroligt inspirerande. Det är få tjejer i detta land som lyckats som hon och som visat sådan drivkraft och viljestyrska som hon påvisar gång på gång.
Idag skriver hon om hennes recept på lycka. Det må låta klyschigt och vissa saker kanske självklara. Men går vi tillbaks till oss själva, till perioder där vi mått dåligt, så visst är det någon av nedanstående punkter som ofta saknas eller brister i.


Taget från:
Blondinbella.se

Recept på lycka:

1. Bli din bästa kompis, acceptera dig själv och tillslut älska dig själv
2. Umgås med människor som du mår bra av och låter dig växa
3. Var nyfiken, se möjligheterna i allt, anta nya utmaningar
4. Jobba med det du tycker är roligt
5. Balans mellan allt. Dig, vänner, jobb, utmaningar, vila, dig, vänner jobb, utmaningar, vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback