inspiration.




Jazon Diakité/Timbuktu
är verkligen en man som länge imponerat på mig. Hans musik tilltalande mig redan som femtonåring när "The botten is nådd" slog igenom. Jag är galen i hans skånska och älskar hans förmåga att mixa latin, club och hiphop med svenska texter. Jag skulle nog sæga att han ær den, enligt mig, svenska bæsta inom sin genre. Efter att ha lyssnat på hans sommarprat fick jag verkligen bevis på att han är en inspirerande person. Hans bakgrund har inte varit spikrak utan snara mer krokig än vad som borde vara möjligt, men likväl har han tagit sig upp och gjort något otroligt bra av det som varit. 

Har ni missat hans sommarprat så tycker jag ni ska fixa det nu. Har ni dæremot missat hans musik så borde ni skæmmas. Karmakontot, Dødsdansen och Lika barn avvika bæst ær mina favoriter i mængden av bra låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback