identitet.

På tåget gjorde jag en liten plan för hur jag ska fixa den här jobb-omställningen i höst. Jag läste en artikel om identitet och om hur vi som är födda på sjuttio och åttiotalet allt för ofta identifierar oss med våra jobb. Vi blir vårt jobb. Lever och andas vår titel. Det stämmer nog tyvärr lite för bra. Jag vill inte ha det så. Mitt värde sitter inte i något annat än mig. Inte ett kontrakt, inte en arbetsbeskrivning eller titel. Jag ska lära mig det. När jag var igång med att lova mig själv saker kunde jag lika gärna fortsätta så jag gav mig själv mina höstlöften. Jag brukar faktiskt hålla dessa bättre än nyårslöftena

.
I år går de inte att rada upp i punktform. De går snarare att klassificera under temat "Balans". Jag har en idé om vad som skulle kunna få mig att känna balans mellan jobb och fritid, medan allvar och nöje, mellan att vara nöjd med sig själv men samtidigt satsa och vilja framåt. Dessa beståndsdelar behåller jag för mig själv. Men ni kan ju önska mig lycka till i alla fall tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback