Smärta.

Jag kan knappt sitta. Jag kan knappt stå. Gå i trappor är ett helvette och jag skulle helst inte röra en fena. Men det blir svårare det, när man bestämt sig för en intensiv träningsperiod på fem veckor. Träningsvärken dödar mig (inte bokstavligt talat, nej) men det är bara att bita ihop. Gårdagens "Skivstång - spinning" (50 min skivstång, 30 min spinning) var bland de roligaste jag gjort. Jag är lite stolt över att jag provar så mycket nytt på träningsfronten.


Sitter på jobbet nu. Är här för att skriva ett tolv minuter långt informativt tal. Jag höll ett tal igår på tolv minuter och ska hålla ett på tolv minuter imorgon (alltså ett nytt tal). Det är ingen "inskolnings-period" här inte. Vilket i och för sig är tacksamt för en slacker som jag. Jag är rätt ambivalent kring det ämne jag valt att "informera" min klass om imorgon. Ena sekunden kickar jag igång totalt och klassar mina idéer som briljanta. För att i nästa sekund såga dom som "de sämsta jag någonsin kommit på" eller typ "ren idioti/storhetsvansinne". Men, det löser sig.

Imorgon ska jag även titta på videoinspelningen av gårdagens tal. Det är detta jag älskar med den här kursen (kommunikativt ledarskap). Att så stort fokus läggs på personlig utveckling. Att vi får alla verktyg och möjligheter i världen att ständigt förbättra oss själva. Få andra program och kurser ger individen sådana möjligheter.


Kommentarer
Postat av: maria udén

duktiga vi!

2010-09-08 @ 09:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback