"Je te promets des secondes insouciantes au rythme de tes hanches"

Jag får ju mina fix idéer. Den här hösten är mina cravings franska låtar. Pappa och jag har ju alltid varit galna Celine Dion-fans och när jag var liten önskade jag att jag en dag skulle kunna sjunga felfritt på franska. Jag vet inte riktigt vad som hände? Jag som ändå läste det i fyra år kan ungefär säga "Hej jag heter Emma, jag bor i Örebro, jag är tretton år , jag vill beställa en pizza". Ni förstår, tretton år och pizza - det känns inte som helt relevanta kunskaper. Jag önskar man hade förstått på högstadiet och gymnasiet att det var språk man skulle lära sig och satsa på - italienska är ju också lite av en dröm att kunna. Sjunga Laura Pausini låtar dagarna i ända. Det vore något...


De här två låtarna går på repeat för tillfället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback