Ego-ämne 6.

Min bästa vän.

Jag brukar bli skrattad åt av mina vänner. Ja, dom skrattar självklart med värme. Saken är att jag väldigt ofta slänger mig med uttrycket "Min närmsta vän..." och så namn förstås. Jag har en handfull (+1) vänner som jag benämner som min närmsta/bästa vän och det kan ju tyckas konstigt att fler kan sitta på den titeln. För mig är det inte klurigt alls. Precis som i andra situationer i livet fyller man funktioner i varandras liv - olika vänner har olika funktioner och lockar fram olika sidor av mig. Jag har alltid sagt att den dagen jag ska gifta mig kommer jag få stora problem för jag har så många potentiella tärnor.


Mina tjejer är dom vackraste, finaste, varmaste, roligaste, galnaste och bästa på alla sätt och vis. Jag hoppas dom förstår att jag går genom eld för dom. Utan er, ingen mig.


Elin - min anka. Tog mig med storm hösten 2008 när vi började läsa Retorik tillsammans. Sedan dess är vi oskiljaktiga. Ingen förstår mitt förflutna som Elin. Ingen tror på mig så mycket som Elin och ingen kan någonsin ta hennes plats i mitt hjärta. Fröken Pettersson är min själsfrände. Punkt. 

Fröken Lexon. Min fina Sofie. Vi hittade varandra på 118118 sommaren 2007 och har sedan dess utvecklat en jättefin vänskap som jag är otroligt glad över idag. Sofie är fantastisk och finns alltid där. Det är få människor jag skrattar så mycket med och få personer som jag är så mycket mig själv med. Tjejen som gav begreppet "Idolmys" en ny innebörd.

Sabina, mitt hjärta. Vi har funnits vid varandras sida sedan tretton års ålder, dvs. snart tio år. Det är fantastiskt att ha en vän som kännt en så länge och sett ens utveckling under alla dessa år. Med henne kan jag tokfesta nätterna långa, prata timtals på Java över en kaffe, resa runt på äventyr, ha myskvällar eller bara bara vara med. Min fina Sabina.
Malin, min älskade kusin. När vi var små var vi inte alls lika. Hon var pojkflickan som älskade att hänga med killarna på gården och jag ville hellre sitta inne och mysa. Hon var galen och jag var lugn. Trots detta fann vi varandra galet snabbt när vi började umgås på allvar när jag var 16 och hon 17. Sedan den dagen delar vi allt. Vi har världens härligaste minnen, äventyr och upptåg bakom oss och jag vet att Malin kommer finnas vid min sida hela livet. Nu när hon bor i Umeå saknar jag henne konstant och jag längtar så efter den dagen hon finns bara några gator bort igen.
Fröken Englund - min honey och solstråle sedan 2004. Det sa klick kan man säga. Vi spenderade vår gymnasietid tillsammans med att dricka kaffe i café rosen, gå på konserter, dansa bort tisdagar på Babar och ha myskvällar i hennes fina lägenhet. Jag har så mycket fina minnen med denna tjej. Nu när hon bor i Leksand och vi ses sällan men det är otroligt skönt att veta att det alltid alltid alltid kommer vara som alltid när vi ses - hon & jag mot världen.
Maria - mitt senaste tillskott bland stjärnorna. Fröken Udén och jag lärde känna varandra i Januari i år och har redan en massa fina minnen tillsammans. Maria är en av de bästa människorna i världen att prata med och jag är så otroligt tacksam för hur hon redan tagit en så självklar plats i mitt liv. Jag hoppas att vi alltid ska vara vänner för jag tycker enormt mycket om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback