"Vi har Olsen, vid vår side.."

Blev uppdaterad av far min om att Olsen är såld till Danmark. Det är blandade känslor över det. Men mest är jag nog stolt över att ÖSK som organisation handlar så humant och sympatiskt som de gjort i denna kluriga och tråkiga situation.

Eftersom Olsens fru är sjuk och endast får vård i Danmark har han nu valt att avbryta kontraktet (som skulle löpt 1,5 år till) och flytta "hem" till dom. Ett självklart och väldigt bra beslut, enligt mig (som tycker att fotboll inte är allt.) Stolt över att ÖSK struntar i kontraktet och säljer honom trots att det inte ger ngn större vinst utan snarare tänker på hans situation och välmående. Jag menar,  Vad genererar en spelare som mår psykiskt dåligt ?

Men visst är det tråkigt. Jag har aldrig varit något fan av honom. Inte något stort fan i alla fall. Men alla de spelare som sista två åren varit med och spelat upp ÖSK till "mer-än-medel-lag" som dom är idag, den placering de haft denna säsong och varit med och utvecklat det spel som tagit dem så långt - dom spelarna kommer alltid ha en speciell plats. Vi Örebroare är skyldiga denna dansk mer än ett Tack och jag hoppas han förstår hur mycket han betytt för ÖSK´s framgångssaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback