"Första gången"

Ser en väldigt söt film. "Systrar i jeans". Minns att jag läste den boken när jag sisådär 15 år. Men jag minns även att den inte ritkigt föll mig i smaken. Jag skulle inte läsa om sånt en 15åring borde läsa om. Nej, jag ville läsa om dom som var äldre än mig - och deras spännande liv (med allt vad det innebar). Jag minns att jag tyckte den var lite töntig, och inte alls sådär spännande som chiclit-böckerna jag läste på högstadiet.

Men idag, 8 år senare tycker jag att den är så fin. Den handlar om 15åringar som verkligen är 15 och inte ett år äldre. Idag kan jag önska att jag inte alltid skulle stressat framåt, längtat och drömt om framtiden så mycket att jag glömde bort att leva i det nu jag borde befunnit mig i. Jag vet att jag handlar så idag också, alltför ofta. Jag lever i det som var (minns, sörjer och drömmer mig tillbaks) eller så trånar jag efter framtiden och det liv jag en dag ska leva. Det är typiskt mig. Aldrig riktigt här.

Okej, detta blev djupt.
Hursom, filmen var fin i alla fall.
Låten nedan ("Första gången") med Uggla förklarar allt fantastiskt bra.



Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fint du skrev. Jag förstår precis vad du menar, för jag är likadan (tyvärr kanske man ska säga). Men jag försöker leva i nuet och faktiskt njuta av det som är för stunden.



Saknar dig! Snart har vi det underbart i Göteborg! Bara 1 1/5 vecka kvar!

L.O.V.E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback