Köpenhamn 2012.

Jag skulle kunna säga att uttrycket "Mycket snack och lite verkstad" är typiskt mig. Men så är faktiskt inte fallet. Jag är bra på att genomföra saker. Jag är planeringsmästarinnan herself och brukar se till att saker går min väg. Det jag inte kan förändra brukar jag stånga mig blodig för men när jag väl insett och accepterat så kastar jag mig in i nästa projekt. Så ja, det är möjligt att allt inte är genomförbart men detta uttryck måste strykas från listan.

Snarare skulle uttrycket "Mycke drömmar och för lite verklighet" kunna passa bättre in på mig och mitt sätt att leva. Jag har så mycket drömmar och ofta upplever jag att det inte finns tillräckligt med utrymme och tid för att genomföra dessa. Det handlar inte om engagemang, struktur, motivation eller vilja i dessa fallen. Nej, det handlar om att verkligheten är alldeles för enkelriktad för min smak.

Men nu har jag äntligen en dröm som faktiskt är mer realistisk än något annat. En dröm som tillgodoser alla min behov och önskningar och faktiskt inte gör att jag måste offra något (som det vanligtvis ser ut). Jag är ju lite kärlekskrank och vill ju självklart involvera min andra hälft i denna dröm och det verkar verkligen inte omöjligt.
Det skulle bli precis lika mycket vårt äventyr som en stor satsning och investering för min framtid.



"För en karriärstörstande kvinna som du skulle det nog vara perfekt"
Citat: Min personliga, italienska, sportdyrkande, upplysande och vägledande coach, Herr Rispoli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback