Gothia cup.

Lillebror är iväg på sitt första Gothia cup någonsin. Det måste nog klassas som det största som hänt i hans liv hittils. Han har varit så sjukt taggad de sista veckorna (månaderna? åren). Igår spelade hans lag (Mellringe Eker) premiär mot ett Göteborgslag och vann storslaget med 4-0. Mamma har berättat hur killarna var helt galna efteråt och bara studsa omkring av glädje. Jag blir lite bölig av sådana stunder. Min lilla hjälte. Han är värd världens bästa uppleve och jag hoppas, hur många vinster eller förluster de än får efter veckans slut, att dom är stolta över sin prestation och nöjda med veckan som gått.

2004 stod jag på scen inför 45 000 personer på Nya Ullevi med en showgrupp på Gothia-invigningen. Det var en helt störd upplevelse och kanske bland det mäktigaste jag varit med. Tänk att vara fotbollspelare och få sitta där bland alla spelare från hundratals länder och veta att en fantastisk vecka ligger framför dom.


(Helt irelevant bild på mamma, men den är ju rolig iaf. Taget på våran kick-off under uppdragsjakten.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback