Fröken Horn in på småtimmarna.

Jag spenderar tid med Melissa Horn och en kopp kaffe i mammas kök. Klockan är snart midnatt och jag känner mig sådär "emma-rastlös". De är galet att det är mörkt ute. På midsommar var jag och Daniel ute och promenerade runt två-tiden och då var det fortfarande ljust ute. Jag antar att jag måste acceptera att hösten närmar sig bestämt för varje dag..

De första höstmånaderna, det vill säga september och oktober, brukar jag vara som mest effektiv på året. I år hoppas jag dock att jag inte blir mer effektiv än vad jag är nu. Det vore ju lite läskigt. Men jag kan absolut längta till mörka kvällar med teedrickande, serie-maraton, promenader, mysiga halsdukar och tända ljus. Jag brukar skriva ännu fler listor än vanligt på hösten. "Detta ska jag göra / förändra / fixa, hösten 2010". Jag brukar ha en stor vilja att förändra på hösten. Sådana känslor är alltid starka och svåra att stå emot. Får se vart denna höst bär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback