Malaysia vs. Bali?

I stort sett all min lediga tid (den är iofs näst intill obefintlig) ägnar jag åt rese-research. Visserligen är det 60 dagar kvar men herregud, jag längtar och jag tror detta tidsfördriv kan få tiden att rusa lite snabbare.

Frågan är bara - vart tusan ska vi? Vi är näst intill klara med att det blir Malaysia eller Bali. Men längre än så har vi inte kommit. Vi har 14-18 att spendera på resande fot och har ingen lust att stanna på ett och samma ställe utan lägge hellre pengar på att se åtminstone två till tre platser. Dvs. spendera 4-5 på ett ställe för att sedan dra vidare. Men nu behöver vi tips, rekomendationer eller bara allmäna funderingar från någon/några/alla som besökt något av dessa fantastiska resemål.

Billigast? Vackrast? Har vi råd med båda platserna? Boende-alternativ? Backpack-vänligast? Trevlig befolkning?
Vi behöver all hjälp vi kan få. För sjuttsing, har jag nu lyckats spara ihop till en långresa med min tama studentekonomi som grund ska vi väl åtminstone känna att vi hamnar på rätt ställe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback