All hjärtans mysiga dag.

Jag vet att många anser alla ♥ dag endast vara en amerikansk, komersiell, överhajpad dag som endast har som mål att företagen ska få sälja så mycket "komersiellt skit" som möjligt.

Men jag är av en helt annan åsikt. Jag tycker att varje tillfälle som ges ska tas i akt att berätta för de man tycker om att man faktiskt tycker om dem väldigt mycket. Vissa hävdar att "det kan vi väl göra varje dag?", och visst är det så. Det behöver inte vara den 14e februari för att vi ska ge kärleksförklaringar till varandra. Men bör inte denna dag ses som en påminnelse om hur viktigt det är att vi tar tid och visar våra nära att vi älskar dem? Jag tror att vi gör det alldeles för sällan och eftersom man inte kan göra det för ofta är det väl bara bra att vi påminns ibland?  Om dagen sedan ska bli ett komersiellt jippi är ju vi konsumenter som avgör. Mirandanallar, rosor, chokladaskar och fina kort är väl inte regler inristade i sten?

Själv har jag blivit uppvaktad imorse av en underbar sambo som ställt röda rosor på bordet och en liten finurlig present bredvid. Ikväll ska vi kvalitetsmysa på Lounche och äta Tapas. Hur fint det än är med röda rosor så slår inget den kvalitetstiden vi får tillsammans.





Kommentarer
Postat av: mikaela

totally agree! :) kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback