Ett år.

08.27
Dagen innan julafton. Och här sitter jag. Vi har slagit vad om att det max kan bli 20 samtal idag. 12.00 slutar jag här och då blir det direkt ut till Marieberg för att jobba hos papi. Ikväll blir det som alltid uppesittar-mys hos mamma. Eller ja, "som alltid" - det blir långt ifrån en vanlig kväll. Mycket saknas som tidigare varit så självklart.
Återigen, det är så tydligt nuförtiden hur man aldrig kan förutspå hur livet ska te sig.

Jag minns 23/12 förra året väldigt tydligt. Vi hoppade in och jobbade ett gäng på Transportstyrelsen med bildgranskning av nummerplåtar eftersom det var sådant vägkaos. Jag minns att jag tyckte det var sorgligt att sova ensam i vår juliga lägenhet den natten eftersom D jobbade natt. Jag minns att lägenheten var precis allt vad jag kunde önska mig i jultider. Jag minns att mamma trodde att hon vann massa pengar på sin bingolott men att hon sen insåg att hon satt och spelade på en lott som gällde nyårsuppesittarkvällen. Jag minns juldagen, precis som mina & Malins alla juldagar. Jag minns att Ritz var fantastiskt bra den kvällen. Juldagen i år däremot är en gåta.


Förra årets julgran hemma hos mamma.



Kommentarer
Postat av: Malin

gumman, lovar att juldagen kommer bli kanon! :) Allt fixar sig, det gör det alltid :) L.O.V.E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback