Mina drömmar.

Nästa egoämne är "Mina drömmar". Något som inte borde te sig så svårt kan man tycka. Jag är ju en riktig drömmare. Spenderar hellre min tid i framtiden än i nuet. Det är bara så det är - att det som ska ske alltid smickrar mer än vad jag lever i för stunden.


Vad mina drömmar kretsar kring är självklart väldigt olika. Stunden, humöret, årstiden och situationen påverkar. Ibland drömmer jag om att bli framgångsrik, ibland bara om att få vara glad. Ibland drömmer jag om att lära mig franska och italienska flytande, ibland om att få kalla mig själv lycklig. Ibland drömmer jag om att satsa på sången helhjärtat igen, ibland bara om att få sovmorgon. Vissa kvällar drömmer jag om ytliga saker såsom vackra klänningar, dom perfekta skorna eller en fet lön på kontot. Medan vissa mornar är det enda jag önskar en skön känsla i magen, en klump som är försvunnen och ett leende på läpparna.


När jag var liten drömde jag om evig kärlek. Om ett liv som musikalartist. Om tre barn och en man, om äktenskap och en fin villa med trädgård. Jag drömde om att bli ihågkommen, älskad och berömd. Jag drömde om lycka som inte gick att köpa för pengar och tid till att bli den jag alltid velat bli. Jag har nog kvar dom här drömmarna. Lite i smyg i alla fall.


Men visst, ska jag konkretisera det hela så har jag senaste tiden drömt om att det ska bli första Januari. Till att få flytta in i det som ska bli min trygghet, min borg och mitt eget "hemma". Jag har drömt om att allt ska lösa sig till det bästa - för alla inblandade. Jag har även drömt om att få dra, ta med mig någon jag håller kär, till ett varmt ställe och dricka paraplydrinkar dagarna i ända, allt för att slippa denna kyla. Jag har drömt om storstäder, om våren och om ett inre lugn att vakna till. Ikväll drömmer jag om att få jullov, på onsdag drömmer jag om ytterligare en hemmaseger för Lif, på fredag om en fantastisk julfest och på lördag om att vakna utan huvudvärk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback