Ankbreven.

På lördag är det den 18e December. Det innebär att det är exakt ett år sedan jag och min Elin satt på Coffehouse på Stortorget och summerade året som gått + skrev ned saker vi förväntade oss/hoppades på/önskade av år 2010 som stod för dörren. Detta brev till oss själva är förvarat och nogrannt förseglat hemma hos mig på Öster. Vi bestämde nämligen oss för förra året att detta kunde vara ett fantastiskt sätt att minnas och se tillbaks på året som gått. Nu på lördag är det alltså dags att öppna brevet och ska vi vara ärliga minns vi inte riktigt vad vi skrivit. 

En sak är säker, och det är att livet idag troligtvis inte alls ser ut så som jag förutspådde när vi satt där med kaffekopparna i handen och drömde oss bort, för exakt ett år sedan. Långt ifrån. Självklart ska vi även skriva ett nytt brev som inte får läsas förrän 18e December 2011 och det ska bli ännu mer spännande - för jag har aldrig tidigare haft så dålig koll på ett kommande år som jag har i år. Men jag gissar att det finns en tjusing i det med.

Så många människor jag träffat, jag inte visste fanns. Så många saker jag gjort, jag aldrig tidigare vågat. Så många beslut jag tagit som jag aldrig tidigare skulle vågat ens närma mig. Så många saker jag ångrar, men även så mycket jag är så stolt över. 2010 har varit ett konstigt år, helt klart. Konstigt men lärorikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback